AKTULIS : Plyaorientcis nap az als tagozaton - 2020. oktber 16. |
Plyaorientcis nap az als tagozaton - 2020. oktber 16.

Az elz vhez hasonlan az idn is megtartottuk a plyaorientcis napot az iskolnkban. Hosszas elmlkeds s kszlds elzte meg a nagy napot. A pedaggus kollgk igyekeztek minl rdekesebb s izgalmasabb programokat, feladatkat kitallni a tanulk szmra. De a COVID vrus igazn megkttte a lehetsgek trhzt, mert idegen nem jhetett hozznk s mi se mehettnk a gyerekekkel sehova. A korltok ellenre sznvonalas s tartalmas eladsokat, foglalkozsokat lltottak ssze a pedaggusok. A legfontosabb clunk mg ebben a nehz idszakban is az volt, hogy mr kisgyermek korban minl hamarabb, s minl tbb szakmval ismertessk meg dikjaikat, hogy az vek mlsval egyre tbb ismeret alapjn knnyebben tudjanak iskolt s szakmt vlasztani. Hiszen mindannyian tudjuk, hogy a j plya-s iskolavlaszts hossz idre befolysolja a tanulk lett.
1. a osztly:
Az els osztlyosok mg csak ppen megszoktk az iskolt s a vrushelyzetet, s mr is egy ilyen fontos programsorozaton vehettek rszt. A tant nnik igyekeztek a korosztlyuknak megfelel feladatokat, tevkenysgeket kitallni. Figyelembe vettk azt is a pedaggusok, hogy a gyerekek fl vig nem voltak vodban, gy a feladatokkal a csapatszellemet s az alap tudsuk gyaraptst is prbltk elsegteni.
A gyerekek otthonrl hoztak szerszmokat s ezeket mutattk be egymsnak, hogy mire lehet hasznlni, s melyik foglalkozs eszkze lehet. Ezutn a vgyukat rajzoltk le, hogyha felnnek mik szeretnnek lenni. Kpkirakval, szakmaprost feladatokkal mlytettk el a tudsukat. Pihenskppen sznezket szneztek a foglalkozsokkal kapcsolatban s diafilmet nztek a Mese a ht mestersgrl.
2. a osztly:
A plyaorientcis napon sok rdekes szakmval ismerkedhettek meg a gyerekek. Erika takart nni elmagyarzta mirt fontos egy iskola tisztn tartsa, mi a feladata egy takartnak. A rendszergazda napjrl Marci bcsi meslt a gyerekeknek. Mekk Elek mester Asztalos cm mese megnzsvel rvilgtst kaptak a tanulk arra, hogy milyen fontos egy szakmt jl elsajttani, hogy ksbb megbecslt s sikeres emberek lehessenek. Sajt hangszert ksztettnk kinder tojsbl manyag villk s gabona felhasznlsval. Ha mr volt hangszernk, akkor zenekari egytteseket alaktottunk, s sajt msort adtak el a gyerekek. Aktivity jtkkal szakmkat mutogattak el egymsnak. Megnztk a Ballerina cm mest, ahol lthattk a gyerekek, hogyha kitartak, s szorgosan dolgoznak, akkor elrhetik az lmaikat. A napot pedig totval zrtuk.
3. a osztly:
A harmadikosok a plyaorientcis napon tbb szakmval megismerkedtek. Kisvideban mutatkozott be pl: orvos, sznsz, cs, ments, rendr. Mhelymunkban ismerkedtek meg a cukrsz, mkrms, fodrsz s mezgazdasgi gpsz mestersgekkel. Ksbb foglalkozsi tott tltttek ki s szakma activityt jtszottak. Minden gyermek jl rezte magt s letre szl lmnyekben rszeslt.
4. a osztly:
A 4. osztlyosok jtkos feladatokon keresztl ismerkedtek meg klnbz szakmkkal: szakmatot, szakmakvz, keresztrejtvny, activity, puzzle. Ahol a legismertebb szakmk fordultak el, pl.: pk, cukrsz, tanr, fest, kmves, villanyszerel, informatikus, fodrsz, kozmetikus, stb. Majd kis cukrszok lettek s egy egyszer stemnyt, kkuszgolyt ksztettek a gyerekek. Mindenki jzen fogyasztott belle. Amikor megtelt a pocak, pihenes kppen rvid mesket nztek: Mekk Elek, az ezermester s Sam, a tzolt.
A tartalmas nap vgre minden kisdik lnyeges s fontos ismerettel trhetett haza. Remljk, jvre mr nem korltoz bennnket egy vilgjrvny s jra lmnykzelibb helyeken, helyszneken ismerkedhetnk a szakmkkal, foglalkozsokkal.
|